جراحی بینی ترمیمی + عمل ثانویه

انتخاب پزشک خوب و با تجربه به قدری از اهمیت بالایی برخوردار است که ریسک نیاز به جراحی بینی ترمیمی را تا حجم قابل توجهی کاهش می دهد. زیرا 90 درصد بیمارانی که به انجام جراحی ریویژن اقدام می کنند از نتیجه جراحی بینی خود راضی نبوده و دنبال راه کاری برای رفع عیوب بینی خود هستند. علاوه بر این ، موارد دیگری نیز ممکن است منجر به مراجعه مجدد بیمار برای جراحی بینی باشد که شامل حادثه برخورد جسم سنگین به بینی و غیره می شود. برای انجام این عمل حساس و ظریف در شهر تهران می توانید تحت نظر آقای دکتر جواد یزدانی بهترین متخصص و جراح گوش ، حلق و بینی اقدام به این کار نمایید.

عمل جراحی بینی ترمیمی چه زمانی مورد نیاز است؟

عمل بینی ترمیمی می تواند به دلایلی مانند مشکلات تنفسی ، ظاهر نامناسب بینی ، شکستگی بینی ، جمع شدن بینی ، قوز بینی بعد از عمل ، باریک شدن بیش از حد بینی ، عدم تقارن سوراخ های بینی ، اسکار روی بینی ، رفع گوشت اضافه بعد از انجام این روند درمانی و غیره انجام شود.

مشکلات تنفسی: طبق توصیه بهترین جراح تهران ، یکی از دلایلی که بیمار را ناچار به انجام جراحی بینی ترمیمی می کند ، اختلال تنفسی است که این عارضه در صورتی به وجود می آید که فرد پس از عمل دچار اختلالات تنفسی شده باشد و پروسه نفس کشیدن برای او دشوار شود. در این زمان ، پزشک پیشنهاد عمل بینی ترمیمی را می دهد تا به رفع عیوب بینی بپردازد. البته ، در انتها خوب است بدانید که پس از این پروسه درمانی نیز ممکن است در روزهای ابتدایی ورم منجر به بروز مشکلاتی در تنفس فرد شود که این موضوع جای نگرانی ندارد و جراحی ترمیمی تنها زمانی برای بیمار گزینه مناسبی است که بعد از گذشت یک سال همچنان مشکلات تنفسی همراه بیمار باشد.

ظاهر نامناسب بینی: ظاهر نامناسب بینی در جراحی اولیه ، او را ناچار به جراحی بینی ترمیمی می کند. به عبارت دیگر ، دفورمیتی یا کجی می‌تواند جزوی از روند ترمیم نادرست در برخی از افراد باشد. برای مثال ، ممکن است حجم زیادی از غضروف بینی برداشته شود یا بینی بیش از حد کوچک شده باشد و بیمار برای رفع این مشکلات باید اقدام به انجام این کار کند.

شکستگی بینی: یکی از عوامل اصلی اختلال تنفسی ، شکستگی بینی است که بیمار را با عوارض دردناکی روبه رو می کند که از جمله این عوارض می توان به کاهش حس بویایی ، سردرد و عفونت های سینوسی مداوم اشاره کرد و تمامی این موارد بیمار را ناچار به انجام عمل بینی ترمیمی می کند.

رفع گوشت اضافه بعد از عمل: دلیل اصلی ایجاد گوشت اضافی پس از جراحی ، واکنش طبیعی بدن برای ترمیم نقاط آسیب دیده پوست است که با ایجاد بافتی به نام فیبروز در بینی فرد مشخص می شود. به عنوان مثال ، در صورتی که بینی های گوشتی بیش از حد کوچک گردند ، دچار این معضل می شوند و افراد برای رفع آن به جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا می کنند.

قوز بینی بعد از عمل: این حالت در برخی افراد می‌تواند به علت افزایش بافت سازی در فرایند ترمیم ایجاد شود و فرد پس از مدتی متوجه قوز بینی و ظاهر نامناسب بینی خود گردد. البته ، جراحی بینی ترمیمی برای برداشتن قوز ، در صورتی مجاز است که رفع آن از طریق سوهان کشیدن بینی ممکن نباشد.

جراحی ترمیمی نوک بینی: افتادگی نوک بینی به مرور زمان و با افزایش سن و یا به دلیل ضعیف بودن غضروفهای فرد می‌تواند ایجاد شود. البته ، باید بدانید که اصلاح این مشکل بدون جراحی و به شکل سرپایی در مطب پزشک ممکن است. به این ترتیب که پزشک با ارزیابی بینی بیمار ، دستور به انجام عمل بینی ترمیمی می دهد یا بدون جراحی آن را اصلاح می کند.

انواع روش های جراحی بینی ترمیمی

همانطور که گفته شد ، جراحی بینی ثانویه اغلب به دلایلی ، مانند رفع مشکلات تنفسی یا اصلاح ساختار بینی انجام می شود و انجام این پروسه می تواند به روش های مختلفی صورت بگیرد. روش هایی نظیر ، عمل بینی ترمیمی به روش باز یا بسته ، عمل بینی ترمیمی با پیوند غضروف به تیغه بینی و غیره انجام می شوند. برای انجام این فرایند مهم در تهران می توانید تحت نظر آقای یزدانی اقدام کنید. انواع آن عبارتند از:

عمل بینی ترمیمی به روش باز: این روش ، تفاوت چندانی با عمل بینی اولیه به روش باز ندارد و در این پروسه ، جراح با ایجاد برش هایی در سوراخ بینی و قسمت کلوملا به رفع مشکلات اصلاح نشده بینی می پردازد. در جراحی بینی ترمیمی به روش باز ، به دلیل دسترسی جراح و دید کلی به ساختار بینی امکان ایجاد خطا بسیار کم است. 

عمل بینی ترمیمی به روش بسته: اگر بینی شما نیازمند رفع مشکلات جزئی باشد ، این تکنیک برای شما گزینه مناسبی است زیرا در این پروسه ، جراح دید کمی به ساختار بینی دارد و اصلاحات بسیار محدودی اعمال می شود. این جراحی ، اغلب در بیمارستان انجام می شود و فقط در موارد نادری در مطب پزشک صورت می گیرد.

عمل بینی ترمیمی با پیوند غضروف: در این روش ، جراح با توجه به وضعیت جسمانی بیمار ، به پیوند غضروف اقدام می کند که اغلب این گرافت ها از نواحی مانند ناحیه تیغه بینی ، ناحیه پشت گوش و ناحیه قفسه سینه گرفته می شوند. برای مثال ، جراحی بینی ترمیمی با پیوند غضروف گوش ، اغلب برای عمل های پیچیده و با ایجاد برشی در پشت گوش صورت می گیرد که این برش قابل دید نیست. در انتها خوب است بدانید ، در صورتی که غضروف بدن بیمار ضعیف و از ضخامت کمی برخوردار باشد ، جراح می تواند با استفاده از غضروف و بافت مصنوعی سیلیکونی ، پیوند را انجام دهد. البته ، باید بدانید که انتخاب پروتز با کیفیت ، بدن شما را از عفونت و سایر مشکلات در امان نگه می دارد ، پس در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید. پیشنهاد می کنیم ، برای مشاوره و راهنمایی در تهران با مطب دکتر یزدانی تماس بگیرید.

اقدامات قبل از جراحی بینی ترمیمی

قبل از عمل بینی ثانویه ، لازم است یک تحقیق جامع و کامل را در خصوص انتخاب یک جراح بینی ترمیمی خوب انجام دهید. مشاوره با جراح می‌تواند شما را درباره فرآیند جراحی آگاه کرده و اطلاعات مفیدی ار در اختیار تان قرار دهد.
آزمایشات قبل از عمل که توسط پزشک شما توصیه است اغلب شامل آزمایش خون ، آزمایش ادرار ، عکسبرداری و سایر آزمایشات مورد نیاز می باشند.
قطع مصرف مواد مخدر و دخانیاتگزینه دیگری است که لازم است قبل از عمل ترمیمی به منظور دستیابی به نتیجه بهتر در فرآیند بهبودی و نتایج جراحی به انجام رساند.

جراحی بینی ترمیمی چگونه انجام می شود؟

عمل بینی ترمیمی ، عملیاتی است که به منظور ترمیم و بهبود شکل و عملکرد بینی انجام می‌شود. این جراحی می‌تواند با اهداف زیبایی ، درمانی یا ترکیبی از این دو انجام می شود. هر عملیات جراحی بینی ثانویه بر اساس نیازهای شخصی و شرایط خاصی بیمار انجام می شود.
با توجه به ترجیحات بیمار و توصیه‌های جراح و همچنین دامنه جراحی ، عمل بینی ترمیمی تحت بیهوشی کلی یا بیهوشی موضعی با مهار درد موضعی انجام می شود.
جراح برش‌های کوچک در داخل بینی یا بر روی پوست بینی ایجاد می کند. این برش‌ها به منظور دسترسی به استخوان و بافت‌های داخلی بینی استفاده می‌شوند.
در مرحله بعد ، جراح تغییرات لازم در بینی را انجام می دهد ، بافت‌های بینی را بازسازی می کند ، غضروف بینی را ترمیم می کند و به طور کلی ، ایرادات موجود را درمان می نماید.
پس از اتمام عمل جراحی ، برش ها بخیه زده می شوند و نهایتا بینی گچ گرفته می شود.
سپس بیمار وارد فاز مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی شده و اقدامات لازم بمنظور پیشبرد روند بهبود در این مرحله انجام خواهد شد.

عمل ترمیمی بینی چند ساعت طول میکشد؟

جراحی بینی ترمیمی همانطور که از نامش پیداست ، برای رفع مشکلات بینی باقیمانده از عمل اولیه انجام می شود. بنابراین ، در این پروسه پزشک باید جراحی را با دقت بسیار بالایی انجام دهد که همین امر زمان انجام جراحی را طولانی تر می کند. این جراحی ، به طور معمول 3 تا 4 ساعت طول میکشد و بیمار به طور کامل بیهوش می شود ، اما در رابطه با بهترین زمان برای عمل بینی ترمیمی باید اظهار کنیم که انجام این پروسه ، تنها زمانی امکان پذیر است که بینی فرد به طور کامل بهبود یافته و ورم و التهاب ناشی از جراحی نیز از بین رفته باشد. به همین دلیل ، اغلب پزشکان و بهترین جراحان شهر تهران ، عمل ریویژن را پس از 1 سال بعد از جراحی اولیه پیشنهاد می کنند.

نکات ضروری در جراحی بینی ترمیمی

اگر می خواهید به عمل بینی ترمیمی اقدام کنید ، رعایت نکات زیر برای شما ضروری است:

  • در ابتدا بیمار باید انتظارات منطقی و واقع گرایانه ای از نتیجه عمل بینی ترمیمی خود داشته باشد.
  • از عمل بینی اولیه حداقل  یک سال یا بیشتر گذشته باشد تا بافت زخمی در بینی وجود نداشته باشد ، البته زمان آن بستگی به نظر جراح دارد.
  • بدانید پیچیدگی در این فرایند بیشتر است و در انتخاب پزشک خود دقت کنید.
  • از پزشک بخواهید ساختار بینی شما را بررسی کند تا بدانید که آیا بینی توان تحمل جراحی دیگری را دارد یا خیر.
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسترن
نسترن
3 ماه قبل

سلام میخواستم بدونم بعد از جراحی بینی ترمیمی تزریق کروتون لازمه؟

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: