جراحی بینی گوشتی + روش های عمل رینوپلاستی

یکی از مواردی که در عمل بینی برای شما سوال می شود نوع بینی است ، جراحی بینی گوشتی مربوط به بینی های گوشتی می شود و نوع دیگر بینی استخوانی نام دارد. هر یک از این انوع بینی ویژگی ها و خصوصیات مربوط به خود را دارند و با توجه به آنها بایستی اقدامات مختلفی روی آن ها انجام شوند. در این مقاله تحت عنوان جراحی بینی گوشتی ، از آقای دکتر جواد یزدانی ، بهترین جراح بینی در تهران ، به چگونگی تشخیص نوع بینی و اقدامات مورد نیاز برای عمل بینی گوشتی پرداخته شده است. در صورتی که قصد دارید دست به این عمل زیبایی بزنید باید قبل از آن اطلاعاتی را به دست آورید تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید و برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی در پروسه رینوپلاستی بسیار مهم است ؛ زیرا می تواند بر روی تجربه شما از جراحی بینی و نتیجه آن نیز اثر بگذارد.

جراحی بینی گوشتی-دکتر یزدانی

جراحی بینی گوشتی روی چه صورتی انجام می شود؟

به نقل لز بهترین جراح تهران ، به طور کلی اولین امری که برای جراحی بینی گوشتی باید به آن بپردازید ، این است که نوع بینی خود را تشخیص دهید تا با توجه به آن ، مسیر خود را انتخاب نمایید. به همین دلیل ، قبل از هر چیز نیاز است با هر دو نوع و نحوه تشخیص آنها آشنا شوید و ویژگی های بینی گوشتی را بدانید. جراحی بینی گوشتی ، تکنیک های خاصی در خود دارد که با توجه به ویژگی های مربوط به دماغ گوشتی مشخص شده اند و مخصوص آن نوع هستند. به طور کلی ، این نوع از بینی معمولاً بزرگ و پر حجم هستند و پوست بسیار ضخیمی دارند. این نوع از بینی ، همچون اسمش بسیار گوشتی است و بافت نرمی دارد و معمولاً نوک بینی حالت گرد و در برخی مواقع افتاده دارد. یکی از ضعف های این دسته ، ساختار بسیار ضعیف استخوان و غضروف آن است و همین موضوع ، برخی محدودیت ها را قبل از جراحی بینی گوشتی در فرد ایجاد می نماید.

برخلاف این نوع ، بینی های استخوانی حالت زاویه دار و بافت گوشتی کمی دارند و پوست آنها نازک است. البته ، ساختار و بافت محکم و واضح آنها اجازه کار کردن راحت جراح بر روی آنها را می دهد. در نتیجه ، اگر خصوصیات ذکر شده را دارید ، امکان دارد که بینی شما گوشتی باشد ، اما برای اطمینان از تشخیص درست باید به یک متخصص یا جراح بینی مراجعه کنید که در این زمینه وارد باشد. بعد از تشخیص تخصصی و درست ، مشخص می شود که آیا جراحی بینی گوشتی برای شما مناسب است یا خیر.

خصوصیات داوطلب مناسب جراحی بینی گوشتی

مورد بعدی که به ذهن خود شما نیز خواهد رسید این است که آیا فرد مناسبی برای جراحی بینی گوشتی هستید و شرایط مورد نیاز آن را دارید. برای بررسی این مورد نیز بهتر است به بهترین متخصص گوش ، حلق و بینی در تهران مراجعه نمایید ، اما به طور کلی یکسری استانداردها و خصوصیات وجود دارند که در صورت داشتن آنها مشکلی ندارید و می توانید به انجام جراحی بینی گوشتی بپردازید. در ادامه ، مواردی که باید برای رینوپلاستی داشته باشید یا نیاز است فراهم کنید را ذکر خواهیم کرد:

به طور کلی ، اگر ایراد جدی در ظاهر بینی خود مشاهده نمایید و از آن راضی نباشید ، ممکن است این موضوع بر روی زندگی شما و احساسات و اعتماد به نفستان نیز اثر بگذارد.

قطعاً باید توانمندی ها و نقاط ضعف این پروسه را درک کنید تا بتوانید در رابطه با نتیجه حاصل از آن ، منطقی فکر کنید و انتظارات بیش از اندازه نداشته باشید.

قبل از اینکه به انجام جراحی بینی گوشتی در تهران یا در شهر مورد سکونت خود بپردازید ، در رابطه با آن اطلاعات جمع کنید و بدانید که چه نیازهایی در آن ضروری است و آیا سبک زندگی شما با آن همخوانی دارد و از پس انجام آن برمی آیید یا خیر.

در نهایت نیز برای جراحی بینی گوشتی باید از نظر فیزیکی و روحی سالم باشید ، همچنین از سلامت عمومی و استاندارد برخوردار باشید تا بدون هیچ تهدیدی ، بتوان این پروسه را بر روی شما انجام داد.

در نتیجه ، با توجه به آزمایشات و سوابق پزشکی ، بهترین جراح بینی در تهران بررسی های لازم را انجام داده و تایید نهایی را به شما ابلاغ می کند. 

جراحی بینی گوشتی با تکنیک های مختلف

برای انجام جراحی بینی گوشتی ، جراح می تواند از روش ها و تکنیک های متفاوت و متنوعی استفاده کند که هر کدام برای یک کار به خصوص تعیین شده اند. البته باید بدانید که به طور کلی ، دو روش اصلی برای انجام این پروسه وجود دارد که هر جراح با استفاده از فن و خلاقیت خود ، آن را شخصی سازی کرده و مواردی را به آن اضافه یا از آن کم می کند و در نتیجه این موضوع منجر می شود تا تکنیک هر پزشک متفاوت باشد. دو روش کلی برای جراحی بینی گوشتی نیز تحت عنوان تکنیک های باز و بسته انتخاب و انجام می شوند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و برای هر نوع از جراحی ، با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه بهترین جراح بینی در تهران ، به صورت جزئی به توضیح هر روش پرداخته و توضیحاتی را در رابطه با آن ، در اختیار شما قرار داده است.

رینوپلاستی به روش باز: در تکنیک عمل بینی گوشتی به روش باز ، برش بیشتری ایجاد می شود که بینی را به طور کامل باز می کند و می توان به راحتی به تمامی بخش های ساختار بینی دسترسی داشت و هر گونه تغییری را که نیاز است در آن اعمال نمود. این تکنیک ، بیشتر برای افرادی که به دنبال تغییرات کلی در بینی خود هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل محدودیت های موجود ، برای جراحی بینی استخوانی پیشنهاد می شود. البته تنها مشکل آن این است که ریسک عوارض را بالاتر می برد و دوره نقاهت آن سخت تر خواهد بود.

جراحی بینی گوشتی به روش بسته: روش دیگر برای انجام رینوپلاستی ، تکنیک بسته است و برای انجام آن برش های کمتری ایجاد می شود و در نتیجه بخش کوچکی از بینی ، یعنی جلوی آن مشخص می شود. از این تکنیک ، بخاطر عملکرد و دسترسی بیشتر جراح به آن و انجام تمامی اصلاحات اعم از کلی و جزئی استفاده می شود. همچنین ، از این روش برای جراحی بینی گوشتی استفاده می شود ؛ زیرا ساختار آنها سخت تر  است و قابلیت دسترسی کمتری دارند و تغییرات ایجاد شده در آنها نیز باید کنترل شده و با دقت باشند. 

در نتیجه ، بهترین جراح در تهران ، با بررسی بینی شما و تشخیص نوع آن ، تصمیم می گیرد که با توجه به هدفی که دارید چه نوع روشی برای شما مناسب است و به طور کامل به شما مشاوره می دهد تا بهترین انتخاب را انجام دهید. همچنین در رابطه با درک محدودیت ها باید بدانید که بینی های گوشتی محدودیت های خود را دارند و جراحی بینی گوشتی نمی تواند تمام تغییرات دلخواه شما را اعمال کند و این نوع بینی نمی تواند به هر شکلی در بیاید و امکان دارد دچار مشکل شود.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی یک فرآیند جراحی زیبایی است که به منظور بهبود شکل و اندازه بینی اجرا می‌شود. مراقبت‌های بعد از این جراحی نقش بسیار مهمی در موفقیت و بهبود سریع بیمار دارند. در زیر ، یک راهنمای جامع برای مراقبت‌های پس از جراحی بینی گوشتی آورده شده است:

استراحت:
بعد از جراحی ، استراحت به بدن فرصت می‌دهد تا بهبود پیدا کند. از فعالیت‌های شدید و ورزشی سنگین پرهیز کنید تا جلوی خطر خونریزی و التهابات گرفته شود.

کنترل درد:
داروهای تجویز شده توسط پزشک را به دقت مصرف کنید تا درد و ناراحتی را به حداقل برسانید. اگر هرگونه عوارض جانبی یا درد شدیدی تجربه کردید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

استفاده از یخ:
استفاده از کمپرس یخ بر روی ناحیه اطراف بینی می‌تواند به کاهش ورم و درد کمک کند. دستورات پزشک در مورد زمان و نحوه استفاده از مکپرس یخ را دنبال کنید.

قرار گرفتن در پوزیشن لم داده:
در نخستین روزهای پس از جراحی بینی گوشتی ، بهتر است در حالت لمیده قرار بگیرید تا فشار خون در ناحیه بینی کاهش یابد. برای این کار میتوانید دو تا چند بالش در زیر سر قرار دهید.

محدودیت در غذا و مکمل‌ها:
در ایام اولیه پس از عمل بینی گوشتی ، ممکن است پزشک تا مدتی در برخی از غذاها و مکمل‌های مورد مصرف شما ، محدودیت هایی را اعمال کند.

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی:
در مدت چند هفته اول پس از رینوپلاستی بینی گوشتی ، تا حد امکان از قرار گرفتن در برابر نور خورشید برای مدت زمان طولانی خودداری کنید و حتماً از از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

مراقبت از زخم:
از زخم‌ها و خطوط جراحی خوب مراقبت کنید و آنها را تمیز و خشک نگه دارید تا دچار عفونت نشوند.

دنبال کردن دقیق دستورات پزشک در خصوص مراقبت‌های بعد از جراحی بینی گوشتی ، می‌تواند فرآیند بهبود را تسریع بخشیده و نتایج بهتری را به دست دهد.

علت ورم بعد از جراحی بینی گوشتی و روش‌های کاهش آن

بلافاصله پس از جراحی بینی، ورم شروع می‌شود و ممکن است در روزهای اول به شدت افزایش یابد. دلیل اصلی این ورم، آسیب‌هایی است که حین عمل به بافت‌های بینی وارد می‌شود. ورم پس از عمل بینی امری طبیعی است و با گذر زمان به طور کامل از بین می‌رود. اقداماتی که می‌توانند در کاهش ورم پس از جراحی بینی گوشتی مؤثر باشند عبارت‌اند از:

  • استفاده از کمپرس یخ
  • پرهیز از دوش با آب داغ
  • کاهش مصرف نمک
  • اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین
  • تلاش برای نگه داشتن سر بالا و جلوگیری از خم شدن سر به پایین.

آمادگی قبل از جراحی بینی گوشتی

شرایط آمادگی قبل از انجام جراحی بینی گوشتی مشابه سایر عمل‌ها است. انجام اسکن و تصویربرداری بینی نیز از جمله کارهای حیاتی است که جراح به طور پیشینه انجام می‌دهد تا با بررسی دقیق فرم بینی و شرایط غضروف و استخوان‌ها، بهترین تناسب برای انتخاب فرم نهایی را برای بینی بیمار پیدا کند.

آزمایشات قبل از جراحی نیز جزء دیگری از آمادگی برای جراحی بینی گوشتی است. از طرفی، یکی از مهم‌ترین موارد برای آماده‌سازی برای این جراحی، بررسی منافذ پوستی و سطح چربی روی پوست بینی است. ممکن است جراح قبل از جراحی از روش‌هایی برای کنترل غده‌های چربی و بستن منافذ باز روی پوست بینی استفاده کند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: