جراحی بینی به روش باز + عمل رینوپلاستی | دکتر جواد یزدانی

جراحی بینی به روش باز که اکسترنال رینوپلاستی نیز نام دارد ، یک دستاورد عمل بینی است که در آن برش کوچکی روی بینی در کلوملا ، حدفاصل بین دو سوراخ بینی علاوه بر چندین برش در داخل بینی ایجاد می شود. این برش اکسترنال ، دسترسی متخصص به چارچوب داخلی را حین جراحی بینی ممکن می سازد چون از طریق آن ، پوست بالا زده می شود و در نتیجه پزشک می تواند بخش وسیعی از چارچوب داخل بینی را به وضوح مشاهده کند. برای انجام جراحی بینیبه روش باز در شهر تهران می توانید تحت نظر آقای دکتر جواد یزدانی اقدام به این کار نمایید.

 

جراحی بینی به روش باز - دکتر جواد یزدانی

 

 

چه کسانی داوطلب خوبی برای جراحی بینی به روش باز هستند؟

جراحی بینی به روش باز را می توان در بیمارانی که دارای پوست بینی ضخیم یا پوست بینی نازک هستند انجام داد. این روش ، در افرادی که با موقعیت های زیر روبرو هستند مورد استفاده قرار می گیرد:

  • افرادی که برای رفع مشکلات در نوک بینی یا قسمت کلوملا یا تیغه بینی به گرافت غضروفی نیاز دارند.
  • افرادی که فرایند درمان ناهنجاری های بینی آنها پیچیده بوده و برای مثال به مشکلاتی از قبیل شکاف کام یا سپتوم کج دچار بوده یا به بینی آنها آسیب جدی وارد شده است.
  • افرادی که بینی آنها به دلیل ابتلا به تومور ، تشریح شده و نیاز به ترمیم دارد.
  • افرادی که مجاری بینی شان به خوبی کار نمی کند و باید ترمیم شود.
  • افرادی که داوطلب جراحی بینی ترمیمی هستند.

متقاضیان جراحی باز بینی در تهران می توانید به مطب آقای دکتر یزدانی مراجعه کنید.

این نوع عمل بینی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

به طور کلی جراحی بینی به روش باز یک پروسیجر گزینشی و انتخابی است که توسط بهترین جراحان تهران و سایر شهرها انجام می شود و یک مورد اورژانسی محسوب نمی شود. بنابراین ، لازم است که فرد داوطلب ، برای اقدام به آن از شرایط روحی پایداری برخوردار باشد و انتظارات او از نتیجه ای که قرار است از این فرایند زیبایی به دست آید ، در سطحی منطقی قرار داشته باشد. علاوه بر این موارد ، برخورداری از سلامت عمومی در سطح مطلوب ، یکی دیگر از مواردی است که یک فرد را کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روند جراحی می داند.

مراحل این جراحی

پروسیجر جراحی بینی به روش باز با بیهوشی عمومی آغاز می شود تا بیمار هیچ دردی را در طول جراحی احساس نکند.

در مرحله بعد ، جراح برش بیرونی را در طول کلوملا ایجاد کرده و علاوه بر آن چند برش داخلی را نیز در سوراخ های بینی ایجاد می کند. از طریق این برش ها ، پوست بینی بالا زده می شود و تغییرات لازم در بافت غضروفی و استخوانی انجام می شود.

مرحله آخر ، فاز بستن برش هاست که بعد از تکمیل تمام تغییرات مورد نیاز ، انجام می شود. بعد از بخیه زدن برش ها ، پزشک بینی را گچ می گیرد. این گچ تا چند روز بر روی بینی باقی می ماند تا شکل جدید بینی به حالت پایدار برسد.

جراحی بینی به روش باز یا بسته؟

زمانی که قصد دارید تحت عمل بینی قرار بگیرید و درباره تکنیک های این فرایند تحقیق می کنید ، با دو تکنیک باز و بسته روبرو می شوید و با مطالعه ویژگی های هر یک از این دو رویکرد در جراحی ، شاید این سوال در ذهن تان شکل بگیرد که آیا عمل بینی باز بهتر است یا بسته. در ادامه به بررسی مزایا و معایب پرداخته ایم تا در انتها برای این سوال ، پاسخی به پشتوانه مطالب علمی به دست آوریم.

هر یک از دو تکنیک جراحی اکسترنال و اینترنال دارای مزایا و معایب ویژه خود می باشند و به ایراداتی بستگی دارند که قرار است تحت عمل جراحی ، درمان شوند. بهترین تکنیک زمانی انتخاب می شود که جراح بینی ، به معاینه بینی فرد داوطلب پرداخته و با ارزیابی مشکلات موجود ، تکنیک مناسب برای رفع ایرادات را پیشنهاد کند. برای آگاهی از تکنیک مورد استفاده در جراحی بینی خود می توانید تحت معاینه حضوری در مطب دکتر یزدانی در تهران اقدام به این کار کنید.

مزایای جراحی بینی به روش باز

  • امکان مشاهده کامل استراکچر داخل بینی
  • امکان اصلاح بهتر ناهنجاری های شدید موجود در بینی
  • امکان دستیابی به نتایجی دقیق تر و ظریف تر
  • امکان اجرای تکنیک گرافتینگ ، در شرایطی که برای تقویت چارچوب بینی و خلق کانتورینگ در بینی ، پیوند غضروف مورد نیاز است.

با توجه به اینکه در جراحی بینی اکسترنال ، چارچوب بینی بیشتر دستکاری می شود ، فاز ورم بعد از عمل طولانی تر خواهد بود. به این معنی که زمان بیشتری لازم است تا ورم بینی به طور کامل بخوابد. از طرف دیگر ، با در نظر گرفتن این موضوع که در این رویکرد جراحی ، تشریح بیشتری اتفاق می افتد ، طبیعتاً زمان بیشتری لازم است تا بهبود به طور کامل صورت گیرد و در نتیجه دوره ریکاوری ، در این تکنیک جراحی طولانی تر خواهد بود. همانطور که پیشتر گفته شد ، در این روند جراحی ، یک برش ظریف خارجی نیز ایجاد می شود و هر برش ، جای زخمی را از خود بر جای می گذارد. هر چند احتمال بر جای ماندن اسکار بعد از یک برش وجود دارد ولی با توجه به اینکه اولاً برش بسیار کوچک است و دوماً در موقعیتی استراتژیک ایجاد می شود ، اغلب جای اسکاری از برش در این روند جراحی بر جای نمی ماند. بنابراین نمی توان اسکار را به عنوان نقطه ضعفی برای این تکنیک جراحی به شمار آورد.

آیا در جراحی بینی به روش باز ، استخوان های بینی شکسته می شوند؟

عمل بینی برای اصلاح شکل و اندازه این اندام انجام می شود. در اکثر موارد ، جراح برای این کار ، شکستگی را در استخوان های بینی ایجاد نمی کند. تکنیکی که بیشتر جراحان استفاده از آن را ترجیح می دهند ، تراش دادن دقیق و شکل دهی به استخوان بینی بدون ایجاد شکستگی در استخوان های آن است. البته ، اگر نامتقارن بودن بینی شدید باشد یا پل آن بسیار پهن باشد ، جراح ناچار می شود برای رسیدن به نتیجه مورد نظر ، در طول جراحی بینی به روش باز ، استخوان را شکسته و در موقعیت مناسب تری قرار دهد تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد.

آیا جای بخیه بعد از این نوع عمل دیده می شود؟

وقتی جراح پروسیجر جراحی را به پایان رساند ، پوست بینی به آرامی روی چارچوب استخوانی و غضروفی بینی برگردانده می شود. بخیه های داخلی برای شکل دادن به غضروف مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر این بخیه ها جذبی هستند و نیازی به کشیده شدن ندارند ولی بخیه هایی که برای بستن برش ایجاد شده روی کلوملا زده شده اند ، معمولاً بین پنج تا هفت روز بعد از جراحی کشیده می شوند. این بخیه ها آنچنان ظریف هستند که بعد از کشیده شدن و سپری شدن دوره بهبود ، تقریباً هیچ اثری از آنها باقی نمی ماند.

عمل به روش باز  برای بینی های گوشتی و استخوانی

بهترین جراحان تهران و سایر شهرها از تکنیک جراحی بینی به روش باز برای هر دو نوع بینی گوشتی و استخوانی استفاده می کنند. زمانی که داوطلب ، صرف نظر از گوشتی یا استخوانی بودن بینی به پزشک مراجعه می کند ، پزشک در بخشی از اقدامات مربوط به ارزیابی بینی به بررسی وسعت و دامنه ایرادات این اندام می پردازد و با توجه به گستردگی ناهنجاری ها ، تصمیم گیری می کند که آیا این ایرادات با استفاده از روش باز قابل درمان است یا با جراحی بینی به روش بسته نیز درمان می شود.

هزینه عمل بینی به روش باز 1402

هزینه عمل بینی به فاکتورهای مختلفی وابسته است و با توجه به اینکه ایرادات در بینی بیماران مختلف ، مشابه نیست ؛ بنابراین پزشک بعد از ارزیابی بینی می تواند تکنیک مناسب را مشخص کند و تغییرات لازم را در طول جراحی این اندام انجام دهد. برخی عمل بینی را یک جراحی گران می دانند ، درحالی که بعد از سپردن آن به دست یک جراح بینی خوب و به دست آوردن نتیجه ای حقیقتاً چشم نواز ، خود به این نتیجه می رسند که هزینه کردن این مبلغ در قبال این اثر هنری خلق شده ، واقعاً ارزشش را داشته است.

بهترین دکتر برای جراحی بینی به روش باز

یک قدم درست در انتخاب یک جراح عمل بینی باز خوب که دوره های جامع آموزشی را سپری کرده و از تجربه فراوان و مهارت فوق العاده برخوردار است می تواند ما را در دستیابی به نتیجه دلخواه ، به نقطه موفقیت نزدیک تر کند. جراحان خوب بینی ، دهه ها از عمر کاری خود را صرف نوآوری در تکنیک های پیشرفته ای کرده اند که بتوانند در امن ترین شرایط ممکن برای سلامت افراد داوطلب ، چشم نواز ترین نتیجه را به آنها هدیه دهند. پیشنهاد می کنیم برای دریافت نوبت جهت معاینه و مشاوره حضوری در تهران توسط دکتر یزدانی با مطب ایشان تماس بگیرید.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: